Кибератаки
9 основни начина да бъде хакната вашата организация
Ако сте предводител на армия как ще предпочетете да я изпратите в битка – „въоръжена“ с цялата налична информация за врага или на сляпо? Очевидно е, че първият вариант е по-добър.
Същото е и в киберсигурността. Затова всяка организация трябва да е наясно с основните начини, по които може да бъде пробита от хакерите.
Ето 9 от тях:
- Социално инженерство: Повече от 90% от атаките започват със социално инженерство. При него нападателите се насочват към хората, а не към техническите системи. С помощта на различни фишинг техники те подмамват потребителите да кликнат върху злонамерени връзки, да споделят пароли или да изтеглят зловреден софтуер.
- Софтуерни грешки: Слабостите на даден софтуер могат да бъдат използвани от хакерите, за да получат неоторизиран достъп до организацията ви или да поемат контрол над вашите системи. Подобни уязвимости често възникват в резултат на грешки в кодирането, лоши практики за сигурност или остарял софтуер.
- Authentication attacks: Те са насочени към системи, които се използват за удостоверяване на самоличността на потребителите. Те използват компрометиране на потребителските данни или уязвимости в механизмите за удостоверяване.
- Злонамерени инструкции/скриптове: Всеки език за програмиране, макроезик или език за автоматизация може да бъде използван за злонамерени цели. Например PowerShell, инструмент, който вече присъства на всички машини с Windows, може да бъде програмиран или инструктиран да прави лоши неща. При този подход нападателите доставят на жертвите зловреден скрипт, използвайки социално инженерство. Ако те кликнат върху него, той компрометира системата им.
- Злоупотреба с данни: В този случай нападателите умишлено променят или повреждат данни по начин, който води до неправилно тълкуване или поведение на системата. Чрез използване на несъответствия в начина, по който се обработват или валидират данните, нападателите могат да предизвикат претоварване на буфера. Това може да доведе до неоторизиран достъп, срив на системата или други нарушения на сигурността.
- Човешка грешка или неправилно конфигуриране: Често срещана грешка е даден потребител да иска да изпрати имейл с чувствителни данни на даден получател, а да го изпрати на друг. Това създава сериозна възможност за нарушения на сигурността. Друга често срещана човешка грешка е неправилното конфигуриране или предоставянето на прекалено широки разрешения.
- Man in the middle атаки: При Man in the middle атаките, нападателите не само прихващат, но и манипулират предаваните данни. При тях информацията изглежда легитимна както за изпращача, така и за получателя. По този начин може да бъде открадната всевъзможна критична информация.
- Brute force: Този тип атаки използват различни комбинации от входни данни, като например пароли или ключове за криптиране, докато намерят правилната. Слабите или кратките пароли са особено уязвими. Статистиките сочат, че хакерите се нуждаят от едва 37 секунди, за да разбият обикновена осемцифрена парола, използвайки brute force.
- Вътрешни атаки: Вътрешни атаки се случват, когато доверени служители, бизнес партньори или изпълнители злоупотребяват с достъпа си до системи или данни за злонамерени цели. Това включва кражба на информация, саботаж на системите или умишлено извличане на чувствителни данни. Вътрешните атаки са особено опасни, защото извършителите вече имат достъп и откриването на злонамерените им действия може да бъде трудно.
Очаквайте продължението: „Как да се защитим от най-използваните методи за кибератака срещу бизнеса“.