Лични данни на над 9 млн. пасажери на Cathay Pacific са откраднати
Компанията е крила пробива в продължение на 5 месеца
Лични данни на около 9.4 млн. пътници на авиопревозвача Cathay Pacific са били откраднати, а компанията е крила инцидента в продължение на 5 месеца. Освен имена, достъпените данни включват гражданство, рожденни дати, телефонни номера, адреси, номера на паспорти и лични карти и данни за предишни пътувания.
Лични данни на едро
За пробива съобщи базираната в Хонконг авикомпания. Получен е достъп до номерата на личните карти на около 245 хил. граждани на Хонконг, както и до номерата на паспортите на около 850 хил. пътници. Засега няма техническа информация за това как точно са били източени данните. Не са открити и опити за злоупотреби с откраднатите данни.
Cathay Pacific е разбрала за пробива още през май, но го обяви публично едва на 24 октомври. Компанията беше разкритикувана за това, че е отлагала толкова дълго информация за инцидента. В рамките на работната седмица акциите й на борсата в Хонконг се обезцениха с над 8% и паднаха до най-ниската си цена от 2009 г. насам.
Подобни инциденти
Това е последният от редица случаи, засягащи изтичане на лични данни от авиокомпании или летищни оператори. През септември 2018 г. British Airways съобщи за откраднати данни на около 380 хил. свои пасажери. По информация на компанията пробивът е засегнал онези пътници, които са се опитали да си купят билет през сайта или мобилното приложение на превозвача в периода между 21 август и 5 септември.
През април 2018 г. Delta Air Lines съобщи, че данни на пътници са откраднати заради „инцидент“. Той засяга [24]7.ai – компания, която разработва софтуер за обслужване на клиенти. Той се използва и от Delta Air Lines.
В началото на октомври 2018 г. британското летище Heathrow беше глобено със 120 хил. паунда. Причината: година по-рано служител на летището изгуби флаш памет с конфиденциална информация, която след това беше намерена от случаен минувач.
Оказа се, че информацията на флашката не е криптирана и всеки може да види разположението на охранителните камери на летището, графика на охраната, данните за достъп до служебни помещения и друга информация, която следва да не е достъпна за никого. Данните бяха върнати на летището, но случаят се появи в медиите и стигна до британските регулатори.