Фишингът е една от най-големите заплахи за бизнеса: около три четвърти от фирмите претърпяват поне една фишинг атака годишно според Wombat Security. За да продължава да е ефективен, фишингът разчита на изобретателността на спамърите. Те трябва постоянно да измислят нови начини, чрез които да накарат потребителите да отворят пощенската си кутия и да последват зловредния линк.
2018 ще бъде запомнена с няколко фишинг тактики, които според StorageCraft са зачестили тази година. Това не означава, че няма да ги видим и през 2019 г. Най-вероятно те ще продължат да са част от арсенала на спамърите, които всеки ден заливат света с милиарди имейли.
Смишинг (SMiShing)
Смишингът е практиката да се изпращат като SMS линкове към зловреден софтуер. Той е алтернатива на фишинг имейлите, голяма част от които попадат в спам филтрите или потребителите просто ги разпознават.
Смишингът от друга страна доставя зловреден линк по друг канал: чрез SMS. Потребителите са по-малко подозрителни към SMS-ите, които получават, и това прави смишинга ефективна техника за измама.
GDPR фишинг
Влизането в сила на GDPR в края на май 2018 г. доведе до бум на тематичния спам. Фишинг кампаниите започнаха месеци преди влизането в сила на директивата. Честа практика беше писмата да се изпращат от името на големи компании, които предупреждават потребителите да променят настройките си за поверителност.
Спам писмата отвеждаха потребителите към фалшиви страници, които крадат данни за достъп. И тъй като точно тогава GDPR беше изключително актуална тема, много потребители станаха жертви на този тип фишинг.
Данъчен спам
Този вид фишинг се случва основно в САЩ, но никой не е застрахован от него. Спамърите атакуват данъчни консултанти и счетоводители, опитвайки се да откраднат данните им за достъп до системите, в които се съхранява информация за пенсионните планове на американците. Тези данни са изключително ценни. Те могат да бъдат продадени на черните пазари за данни, да бъдат използвани за източване на банкови сметки или за кражба на самоличност.