4 начина да се предпазите от най-разпространената кибер-заплаха за бизнеса: фишингът

Проста, но много ефективна тактика за кражба на лични данни и разпространение на зловредни кодове. Или защо фишингът може да ви доведе много главоболия

Последен ъпдейт на 26 септември 2018 в 02:29 ч.

Фишингът е една от най-масовите и ефективни киберзаплахи за бизнеса. Въпреки че е позната от години, тя продължава да се радва на огромна ефективност – толкова огромна, че имейлът продължава да е най-предпочитаното средство за разпространение на зловредни кодове. Ето защо:

Кой е жертва на фишинга?

Причината за продължаващия огромен успех на фишинг атаките е фактът, че те са насочени към едно от най-слабите звена в информационната сигурност на фирмата: нейните служители. И са актуални за бизнес от всеки размер – колкото и малък или голям да е той.

Как протича атаката?

Обикновено фишниг атаката протича по следния начин: служителят получава имейл, който на пръв поглед изглежда от легитимен източник. Имейлът приканва служителя да отвори зловреден сайт и да въведе данните си за достъп до интернет банкиране или облачна услуга. По този начин те биват откраднати и могат да бъдат използвани за злоупотреба, финансови измами, кражба на лични данни, пробиви в критичната ИТ инфраструктура на фирмата и т.н.

Това, което изглежда като съобщение от PayPal, всъщност е част от фишинг кампания. Бутонът Update води потребителя към фишинг сайт, който краде неговите данни за достъп до PayPal акаунта. Както се вижда от снимката, в конкретния случай дори вградената имейл защита срещу фишинг не може да засече атаката.

Фишингът е най-голямата заплаха за малките и средни предприятия според проучване на изследователската компания Ponemon Institute. Данните показват, че 48% от атаките срещу малки и средни предприятия са направени чрез фишинг и социално инженерство. Това е повече от XSS атаките, пробивите с SQL инжекции и атаките от вътрешен човек, взети заедно.

Защо фишингът постига толкова голяма ефективност? Най-просто казано защото много малко част от служителите успяват да го разпознаят. През май 2015 г. Intel Security публикува резултатите от проучване, според които едва 3% от 19-те хил. анкетирани потребители могат да различат фишинг от легитимен имейл.

“Фишингът е електронна форма на кражба на идентичност. Това е метод за получаване на лични данни като пароли и номера на банкови карти чрез изпращането на фалшиви имейл съобщения, които изглеждат като изпратени от реални организации: например банки”, посочва Гари Дейвис от Intel Security.

Как да се предпазим: Съвети за бизнеса и индивидуалните потребители

Exit mobile version