GDPRВсички новини

Почти 60% от организациите по света твърдят, че са съвместими с изискванията на GDPR

Съвместимите компании отчитат по-малко пробиви и забавяния при продажбите

Около 59% от организациите изпълняват всички или почти изисквания по евродирективата GDPR. Това показват резултатите от проучване на Cisco сред 3200 експерти по информационна сигурност от цял свят.

Подготвените за GDPR организации отчитат по-малък риск от пробив на данни и по-кратки забавяния в продажбите, показват още резултатите от проучването.

Една трета ще са готови с GDPR след година

Анкетата е направена с респонденти от 18 страни, включително и няколко европейски. Данните показват, че в ЕС за най-подготвени се считат респондентите в Испания (76%) и Италия (72%). Данни за България няма.

29% от анкетираните очакват организацията им да покрива изискванията на GDPR, а други 9% казват, че ще им трябва повече от година.

Какво показва практиката досега

Проучването е установило, че компаниите, които са инвестирали в подготовка за GDPR, вече извличат ползи от това. Така например 74% от тях са регистрирали пробив на данни, но този дял е по-малък в сравнение на дела от компаниите(89%), които нямат готовност за GDPR.

Компаниите, които покриват изискванията на директивата, отчитат забавяне от средно 3.4 седмици при реализацията на продуктите им на пазара. Това забавяне се дължи на факта, че клиентите им се притесняват за защитата на данните.

При компаниите, които не покриват изискванията на директивата, този период е средно с две седмици по-дълъг: 5.4 седмици.

„Тези резултати показват, че спазването на стандарти за поверителност и защита на данните вече е конкурентно предимство за много компании. Организациите следва да оптимизират ползите от своите инвестиции в защита на данните. Тези инвестиции може да надхвърлят задълженията, които трябва да се спазват съгласно една или друга регулация“, коментират от Cisco.

Тагове
Покажи още

Христо Петров

Информационната сигурност е тема, която незаслужено бива неглижирана от повечето потребители и медии. А не трябва, защото тя засяга всичко в модерния свят: от свързания към интернет тостер в кухнята до хакерските атаки, които струват на бизнеса милиарди долари всяка година.

Свързани материали

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Back to top button
Close