Фалшивите онлайн рецензии са реална заплаха за сигурността ви

Следващия път когато пазарувате се замислете дали мнението, на което се доверявате, е достоверно или е платено, за да вдигне рейтинга на търговеца.

Близо 15% от онлайн рецензиите на продукти и услуги са платени. Това показват данните на ReviewTrackers, които поставят под въпрос достоверността на може би най-добрия показател за качество – потребителското удовлетворение.

Фалшивите рецензии могат да са много убедителни

Поначало, клиентското мнение относно даден продукт е ценен ресурс, който може лесно да ви ориентира в един доста пренаситен пазар. Без значение дали си купувате кола или слушалки, можете да намерите човек с такива и детайлно обяснение за предимствата и недостатъците им.

Дори понякога толкова детайлно, че ви кара да се замислите защо някой би седнал да напише три страници текст за хладилна чанта.

Проблемът продължава да се задълбочава

Трудно е да се измери каква част от оценките в онлайн магазините са фалшиви, тъй като няма конкретен белег, по който да съдим за достоверност. Самите магазини са твърде много, че да бъдат категоризирани, но нека погледнем някои факти:

  • В последните няколко години, гигантът Amazon води хиляди дела срещу търговци в платформата заради купуване на рецензии (това ощетява имиджа на платформата)
  • Средностатистическата цена за рецензия е едва $5
  • Писането на “product reviews” е една от най-търсените услуги във freelance света
  • Най-често такива се пишат за скоро стартирали магазини (за да изглеждат по-достоверно) или за подобряване на рейтинга на продавача в платформи като ebay и amazon

Как може да познаем фалшива рецензия

Една добре написана такава може да е сложна за различаване от истинска, но нека заложим на нормалната, евтина фалшива оценка. Нея можете да забележите по:

  • Ключовите думи – ако използва прекалено особен речник, което принципно се изисква от възложителя
  • Общи приказки – фалшивите рецензии рядко подчертават силни точки на продукта, които не са описани в магазина
  • Печат за достоверност – някои магазини предлагат допълнително обозначение, че някой действително притежава (или поне е закупил) продукта. Това, уви, вече не е гаранция, но все пак е по-добре от нищо.
  • Анализ на езика – според проучване на Cornell Computers, флашивите рецензии съдържат прекалено много глаголи и използване на първо лице, ед. число – „Аз“.

Защо фалшивите рецензии са заплаха за сигурността?

Ето само част от причините:

  • Наличието на множество рецензии се води за белег за достоверен магазин. А пишещи по поръчка не се интересуват дали наистина работят за магазин, който просто иска да стане по-популярен или за фалшиво копие на магазин за кибер-престъпници, които ще крадат вашите лични данни
  • Продуктовите ревюта по поръчка могат да прикриват пропуски на продукти – включително и в защитата им, което да изложи вас – потребителите им – на риск

Бъдете винаги в крак с новините от света на информационната сигурност – станете наши фенове във Facebook.

Тагове
Покажи още

Георги Дуранкиев

Откакто имам досег с технологиите, те винаги са били основен интерес за мен, без значение дали ги прилагам в личния си живот или професионално. Сигурността е една от най-любопитните теми в насоката и винаги се радвам на възможността да науча и споделя повече за нея.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Свързани материали

Close