Името на Microsoft е най-често използваното при фишинг кампании през последното тримесечие на 2020 г. Данните са на анализаторите от Check Point.
За изкачването на ИТ-гиганта, който открай време заема място в топ 5 на подобни класации, до челната позиция, несъмнено допринася масовото преминаване към отдалечена работа на служители по цял свят.
В момента милиарди хора работят отдалечено, много от тях правят това за първи път в живота си. Внезапната промяна завари много компании и отдалечени работници неподготвени да се справят с най-новите кибератаки.
Зад Microsoft (19% от всички опити за фишинг в световен мащаб) са: DHL (9%), Google (9%), PayPal (6%), Netflix (6%), Facebook (5%), Apple (5%), WhatsApp (5%), Amazon (4%) и Instagram (4%).
Анализът на Check Point също така е установил, че 44% от всички фишинг атаки са извършени през имейл, следват уеб-атаките (43%) и тези през мобилен телефон (12%). Повече за фишингът, като най-популярен метод за кибератаки, може да прочетете тук.