Последен ъпдейт на 28 ноември 2018 в 10:55 ч.
Black Friday дава началото на сезона на коледното пазаруване, който обикновено формира значителна част от годишните обороти на много търговци. Това важи както за операторите на физически магазини, така и за онлайн търговците.
Ако притежавате онлайн магазин, един от приоритетите, на които трябва да обърнете внимание, е сигурността. Престъпниците използват коледния сезон, за да атакуват онлайн магазини или клиентите им. Ето няколко основни мерки, които ще ви помогнат да намалите риска от кибератака. Те ще са ви полезни и след празниците, защото престъпниците не работят по календар.
Двуфакторна автентикация
Когато администраторският акаунт за вашия онлайн магазин е защитен само с парола, това е еднофакторна защита. Тя може да бъде разбита: например ако някой разбере паролата ви или станете жертва на фишинг атака.
Двуфакторната автентикация е допълнителен защитен слой за администраторския акаунт. Дори и някой да знае паролата ви, той не може да достъпи акаунта, защото освен парола трябва да въведе и еднократен код за достъп. Този код се генерира от приложение на вашия смартфон. Няма как хакерът да разбере какъв е кодът, освен ако не разполага физически с устройството.
Проверка за силни пароли
Хората са предсказуеми и често избират лесни за отгатване пароли като 123456 или password. Това ги прави потенциални жертви на brute force атаки. Това са атаки, при които се правят опити за въвеждане на често използвани пароли, докато се познае вярната.
За да предпазите клиентите си, можете да настроите магазина си така, че да проверява сложността на паролите, които регистрираните потребители избират. Ако клиентът е избрал лесна за отгатване парола, той ще получава предупреждение за това или пък няма да може да завърши регистрацията си. Това ще направи пазаруването по-сигурно за потребителя, а на вас ще спести главоболия.
Предпазване от популярни уеб уязвимости
Добрите практики изискват да проверявате редовно онлайн магазина си за уязвимости към често срещани заплахи като SQL инжекции или XSS атаки. Това включва както основната платформа за електронна търговия, която използвате, така и допълнителните приставки към нея.
Проверявайте за нови версии на платформата и я обновявайте. Същото правило е в сила за плъгините в магазина. Те могат да се окажат дупка в сигурността. Един от последните примери е уязвимост в плъгина WP GDPR Compliance, през която външно лице може да получи контрол над целия уебсайт.
Криптирана връзка
Ако онлайн магазинът ви все още няма SSL (или надградения вариант TLS), инсталирайте го възможно най-скоро. Тази технология защитава данните на клиентите ви, докато пътуват към сървъра, на който се хоства вашия магазин. Когато данните са некриптирани, те могат да бъдат откраднати (например ако клиентът използва необезопасена WiFi мрежа).
Липсата на криптирана връзка има и други негативи. Някои интернет браузъри като Chrome маркират като потенциално опасни сайтовете, които нямат инсталиран SSL. Това може да доведе до отлив на клиенти и по-малко продажби.
Аларми за съмнителна активност
Можете да настроите аларми, които ви известяват за съмнителна активност в онлайн магазина. Те ще ви помогнат да засечете и предотвратите злоупотреби с клиентски профили и откраднати данни.
Алармите могат да ви информират за акаунти, които правят покупки с много различни кредитни карти или използват много различни IP адреси. Или пък за несъответствия в данните, предоставени от купувача (името и адресът са български, но телефонният номер е от Узбекистан).
Това ще ви помогне да предотвратите измами.