Microsoft e най-често използваният бранд за фишинг атаки

Microsoft e най-използваният бранд за фишинг атаки в света. Когато става дума за кампании, базирани на имената на компании, това на създателя на Windows е засегнато в 61% от случаите.   

Apple се нарежда на втора позиция, като името и е замесено в 12% от опитите за фишинг. На трето място е Google – 7%. 

Facebook (3%), WhatsApp (1,2%) и Amazon (1,2%) оформят първата шестица. 

Alibaba прави своя дебют в топ 10 на Brand Phishing Ranking на Check Point Research за Q3 на седмата позиция с 1,1%. Adobe е осма с 0,8%, а деветото и десетото място са съответно за Twitter (0,8%) и Adidas (0,6%). 

Едно от заключенията в доклада сочи, че расте броят на имитиращите центърa за сигурност на WhatsApp страници. Те обикновено подканят потребителите да въведат лична информация, включително телефонен номер и държава или регион, под претекст за разрешаване на проблеми с акаунти. 

Тези данни показват, че трябва да бъдете изключително внимателни, когато получавате неочаквани имейли от водещи имена на технологичното поле (и не само). Ако получите подобно съобщение, направете всичко необходимо да се уверите в автентичността на подателя. 

Източник
Infosecurity-magazine.com
Exit mobile version