Последен ъпдейт на 8 април 2020 в 10:10 ч.
Използването на достатъчно сигурни пароли все още не e приоритет на бизнеса – или поне така излиза от данните в годишния доклад на LastPass. Създателите на един от най-популярните мениджъри за пароли са анализирали информация от 47 хил. техни бизнес клиенти. Изводите накратко:
- 57% от бизнесите на глобално ниво използват двуфакторна автентикация (въпреки че според Microsoft числото е далеч по-ниско – само 11% от бизнес акаунтите на компанията използват тази опция)
- над 95% от организациите използват софтуерни решения за двуфакторна автентикация, а най-често използваното средство за получаване на еднократни кодове е смартфона
- най-разпространено е използването на технологията в технологичните компании (37%), а най-слабо – сред правните и застрахователните бизнеси – 20%
- размерът на организацията също има значение – 87% от компаниите с 10 хил. и повече служители са въвели двуфакторна автентикация, срещу само 27% от организациите с персонал под 25 души
- колкото по-малък е бизнесът, толкова повече пароли трябва да помни и служителят – при организациите с до 25 души, средният брой използвани пароли е 85, срещу 25 за корпорациите
- преизползването на пароли е тенденция при по-малките компании – служителите им повтарят средно 14 от използваните пароли, срещу 4 от тези в корпорациите
[button color=“green“ size=“big“ link=“https://www.lastpass.com/business/articles/password-benchmark-report“ target=“true“ nofollow=“false“]Прочетете повече по темата тук[/button]
В рубриката Бързи новини подбираме водещи заглавия за вас и споделяме линкове към външни публикации.