Фишинг с фалшива фактура атакува потребители на продукти на Apple

Спамърите стават все по-изобретателни при кражбата на лични данни

Нова фишинг кампания атакува потребители с Apple ID, използвайки хитър и труден за забелязване механизъм. Според BleepingComputer потребителят получава писмо с фалшива фактура за закупено приложение от App Store.

Фактурата съдържа линкове към страници, от които да се докладват неоторизирани покупки. Всъщност линковете водят към фишинг страница, която изисква от потребителя да въведе своите данни за достъп до Apple ID.

При въвеждане на данните фалшивият сайт отвежда потребителя към друга страница с предупреждение, че акаунтът му е бил заключен. Тук потребителят започва да се тревожи, че акаунтът му е бил хакнат, затова натиска бутончето Unlock Account. То го води към трета фишинг страница, на която той трябва да въведе данни, за да потвърди самоличността си.

Според BleepingComputer един от елементите, които правят фишинг атаката толкова убедителна, е, че след като въведе данните си, потребителят вижда съобщение: This session has timed out for your security. Това още повече го убеждава, че това, което се случва, е истина.

Apple е на 14-о място в класацията на Vade Secure за най-експлоатираните брандове във фишинг атаки. На първите места в списъка  са Microsoft, PayPal и Netflix.

Спамърите стават все по-изобретателни, когато трябва да осъществят фишинг кампания. Често срещана тактика е да изпращат фишинг съобщения от фалшиви имейл адреси, които изглеждат напълно легитимни. Друг популярен подход е да правят фишинг страници със SSL сертификат, за да могат да заблудят жертвите си. Всъщност половината фишинг страници използват SSL, ако се вярва на данните на PhishLabs.

Според проучване на Sophos най-ефективните фишинг съобщения съдържат в себе си нещо банално: например заявка за нова задача или среща. „Изводът е, че трябва да сме внимателни. Дори и най-тривиално изглеждащите имейли могат да крият в себе си заплаха“, коментират от компанията.

 

Exit mobile version